Vejdirektoratet bygger en ny Storstrømsbro, der forbinder Sjælland og Falster via Masnedø. Broen bliver cirka 4 kilometer lang og vil dermed være Danmarks tredjestørste bro efter Øresundsbroen og Storebæltsbroen.
Storstrømsbroen får elektrificeret jernbane i to spor anlagt til 200 km/t og en tosporet landevej til 80 km/t. Desuden får broen en gang- og cykelsti.
Storstrømsbroen har stor regional betydning og er samtidig en vigtig del af jernbanekorridoren mellem København og Tyskland.
Broen forventes at være klar til biltrafikken i 2025 og jernbanetrafikken i 2027.
Den samlede pris for projektet med nedrivning af den eksisterende Storstrømsbro er cirka 4,7 mia. kr. (2023-priser).
Det er det italienske joint venture, SBJV, der bygger broen for den danske stat og finansieret med støtte fra EU.
Den gamle Storstrømsbro er stadig åben, men når den nye Storstrømsbro står klar, begynder arbejdet med rive den gamle bro ned.